Friday, July 8, 2011

"Sahabat"

Kesetiaan kau ibarat iman yg digoyah mudah oleh syaitan berperingkat prebet. Hati yg mudah dibolak balikkan semudah kau menduakan muka kau. Kenapa menyorok di balik muka yg di ada ada kan. Cerita yg kau canangkan ke orang tidak pun aku tahu menahu kononnya. 

Terkadang ingin aku membalas dendam biar kau menyembam bumi menangisi kekesalan kau. Biarkan dendamku terus membusuk seperti air sampah dan hanya menanti saat untuk dibuakkan. Apabila tiba waktu itu, tiap sedutan nyawa kau adalah racun dihati yg tiada penawarnya. Biar hati kau mereput dimamah ulat busuk. 

Aku sudah tahu segalanya. Pemikiran dan perbuatan licik syaitan kau dapat kubaca. Namun siapa aku untuk menghukum kau. Segalanya terserah kepada Tuhan bagi perjawabannya.

Kau aku kasihani. Kau terleka dgn permainan busuk kau sendiri. Permainan yg kau mulakan aku akhiri. Cukuplah "sahabatku". Moga keinsafan kau temui. Kini menanti saat tangan dihulur bagi menandakan bermulanya lembaran baru buat kita. Aku harap. Aku tunggu..



P/S: Gua baru belajar tulis gaya cenggini. Masih perlukan tunjuk ajar dari sifu yg power power belaka..

11 comments:

Debu said...

aku tak baca. tengok ayat mula-mula pun dah malas nak baca. entah apa bunga-bunga, bikin sakit jiwa.

hikhikhik.

p/s: nak jumpa Dewa, jangan lupa aku.

- koroe - said...

power gile woi.

ajar ajar ajar

GuavaTheBuaya said...

Debu: Bangang. Kau nak jumpa dewa mana? Dewa kau ke dewa aku.

Koroe: He! He! Power amende. Masih baru belajar ni. InsyaAllah..

Debu said...

jumpa dewa aku la. dewa kau mana aku tau sape.

Berto said...

gua baca yg p/s tu je, yg belah atas meleleh-leleh ni gua skip, sori, gua x brapa minat. ekekeke

Muhammad Rafiq Hasrudin said...

oh sungguh tinggi bahasa kau..
ibarat everest yang belum pernah kujejaki..
kau memang power,
aku je yang tak power..

power tak ayat aku?
haha

Anonymous said...

Uish, patutlah dia nie dapat straight A's PMR, tengok ayat diaaa. Walaweiyh, berangan nak jadi penulis kee Cik Menda ? xD

GuavaTheBuaya said...

Debu: Dewa aku...... dewa kematian..

Berto: Ceh gua tak suruh lu baca pun. Gua libas juga si bert ni.

Rafiq: Power celah mana Rafiq oi? Kah3~ Masih perlu tunjuk ajar...

Gha: Uish budak ni. Itu nasib je. Alhamdulillah. Penulis? TAKK. Ni tulis untuk suka suka je. Haha~

Anonymous said...

Blah lah lu tak ingat gua :(

Amir Syahir said...

Blah lah lu tak ingat gua :(

GuavaTheBuaya said...

Anon & Hiro : Ah sudah, orang sama ke apa ni..