Thursday, April 14, 2011

Cantik ??

HOI korang semua..

Aku nak bagitahu korang semua yg aku rasa aku cantik harini.

Tahu kenapa?

Sebab mmg itulah kenyataannya.. Okay tipu saja! Kehkehkeh.

Kepada korang yg berwajah binatang tu jgnlah nak bersedih bagai.

Kalian pun cumels jugak woi~

Bezanya aku lebih sikit dari korang!

Sumpah tak tipu okay! :B

Sebab apa? Sebab...

           SEMUA MAKHLUK TUHAN ITU CANTIK DAN SEKSI! ( • )( •ԅ(ˆ⌣ˆԅ)

Cantik dan seksi tu bukanlah bermaksud dari segi penampilan sahaja... 


Tetapi secara dalaman sekalik. Eh bukan mudah tahu nak jumpa gadis yg mempunyai kecantikan luaran dan dalaman sekali gus pada zaman globalisasi ini tahu.


Eh korang tak percaya ke korang boleh kelihatan seksi walaupun secara dalaman?? Tak percaya!!? Nah cuba tengok ni~!

                                           Kemain seksi kan?? Kahkahkah!


Okay tak lawak. Sorry~

Sebenarnya-benarnya entry ini aku tujukan dekat semua kaum wanita di seantero dunia~

Usahlah anda berduka dan komplen bagai mengenai penampilan fizikal anda. Contoh ngomelan yg aku sering dengar dari mulut wanita:

"Eh saya gemuk lah mencik lah!" - Tengok penimbang beratnya tak lepas tahap normal pun dalam BMI..


"Saya tahu saya tak cukup seksi!" - Padahal perut tetek semua terkeluor.


"Saya buruk huduh gemuk pendek mana ada yg suka. Emanda aje yg cantik! Semua tergila-gilakan dia!" - Eh Emanda? Siapa dia tu? Mesti retis kan? Kehkehkeh...

Ceh. Semua pentingkan kecantikan luaran. Aku hangin betei! Korang tahu tak semua tu tak penting pun tahu!

Apa yg penting adalah kecantikan dalaman. Maksud aku hati nurani kalian yg dilihat dan bukannya lurah dada semata-mata.

Apa guna rupa cantik tapi dalam busuk cam bangkai woi!

Eh tak kisahlah kalau setengah orang cakap kau cantik setengah lagi kata tak cantik kau pedulikkan aje!
Sebab bak kata pepatah omputih..

 "Beauty lies in the eyes of the beholder"...

Eh tak kisah jugaklah kalau muka korang cam jamban pecah ke hape pun tapi kalau ada hati yg baik ada aje orang yg buleh tertarik dekat korang!

Eh kalau yg bermakwekan or berpakwekan manusia yg cantik tetapi berhatikan binatang tu semua gila tahu!

Pedulikkan! pedulikkan!

Semua manusia tak sempurna. Semua ada kelemahan dan kekurangan masing-masing.

Tetapi bagi yg mempunyai kecantikan dalaman dan luaran itu (Contoh terdekat aku). Anda patut bersyukur!
Dan gunakan kecantikan anda sebaik mungkin.

Eh aku rasa cukuplah bebelan kosong aku sampai disini.

Disebabkan aku rasa aku cantik kemain nah XOXO sekalik! hihi.

Bye~




    p/s= Korang semua cantik! Ingat tu! :8)
 p/s/s= Tetapi aku tetap yg paling cantik antara kalian okay! Hikhikhik tuihh! :B
p/s/s/s= Ekceli tak cantik pung aku ni. Perasan cantik adalah!

9 comments:

Anonymous said...

eh aku lesing jugak budak ni karang? Naya je tak tersior bangun bagai ha. Cantik lah sangat! Ala kalau dah sayang tu, semua benda cantik. Kalau dah sayang tu, atas katil pun cantik. Ha faham?

GuavaTheBuaya said...

Kehkehkeh kemain tahu abam anon ni! Even neraka pun nampak cantik kan kalau dah sayang bagai~ ye dak? :B

Anonymous said...

aiii loike this! cinta ku masih hangat dengan abam jongang, ronaldinho. mulot dia sexy ok :P

- koroe - said...

orang cantik biasanya low profile.


tapi ada jugak yang perasan cantik.


dan


emanda memang cantik pon.

kehkeh

Leplep said...

ok,gua syak ni mungkin entri lu yang paling power setakat ni..

walaupun takde nama gua..

GuavaTheBuaya said...

moon= eh kemain. nak mintak kiss lettew! kehkeh.

koroe= alaa abam koroe~ sebab saya tahu saya tak cantiklah saya berangan-angan jadi cantik! :B

leplep= jgn bersedih nama lu takda. barangkali next entry nama lu keluar walaupun sebesau zarah sekalipun aku cuba masukkan.

Anonymous said...

lu tak cantik sebab ada entri baru tapi tak bagitau aku.

lu tau sapa aku.

ahmadputra said...

alhamdulillah... ade jugak yang tahu... :D

Syaz AA said...

hai emanda..awak ni cantik betei..tegoda kite tau..hihihik