Friday, April 1, 2011

My First Blog Entry

Salam perkenalan wahai manusia, binatang, separuh binatang dan sebagainya.

Ya kawan-kawan ya. Sudah terang lagikan bersuluh. Seperti yang tertera di atas, ini merupakan entry aku yg pertama. Aku baru berjinak-jinak ke dalam kancah blog dan masih banyak yg aku tidak tahu mengenainya. Tunjuk ajar daripada blogger yg hebak-hebak belaka yg dah lama menapak dalam dunia blog amatlah ditagihkan. Sesungguhnya aku diibaratkan sebagai seekor bayi comel yg baru menetas ke dunia alam maya. Oleh itu, aku memerlukan kasih sayang dan asuhan mengenai blog. Dan entah kenapa tiba-tiba aku rasa ayat aku mcm chill-ah-kak? Haha. Ceh, aku taknak intro banyak-banyak. Tapi sebelum tu.....

*Tengok jam tangan ben10 aku yg limited edition punya*.
"Binatang! dah 2 jam baru satu perenggan siap!?" Aku bermonolog sendirian.

Kalau satu perenggan pun 2 jam masa yg aku ambil. Kalau 5 perenggan? Lu pikirlah sendiri! Ah sudah. Aku dah mula menyumpah seranah kerana ketandusan idea. Amboi baru nak masuk perenggan ketiga. Ah jangan nak amboi-amboi sangat! Masa itu emas, gunakan sebaiknyaAlaaa kau kena faham ni first time kut. Err, maafkan aku. Aku sebenarnya mempunyai masalah split personality disorder. Kau tahu apa itu? Tidak? baiklah sila tinggalkan page ini dgn segera.

Cehh nak hangin bagai konon! Maaf. Tiada niat untuk menghalau. Cuma aku tgh nervous. Maklunglahh first entry. Lagipun aku sedang kelaparan. BYE nak masak maggie kejap. #AFK.
Okay aku tipu. Moh nak sambung...

Aku create account ni kelmarin. Nak cari background blog ni kemain lama tahu! Dari Spongebob ke Zoidberg, Stevie family guy, Justingg Bibir, Maria Ozawa, Rusmah, Homer Simpson, Spider Pig oh tidak lupa juga Rebecca Black (ni antara binatang-binatang yg aku rasa cool gitu) dan last-last? Cenggini je pagenya. Simple~ Orang-orang hebak selalunya tak suka menonjol ye dak.

Selama dua hari aku menagih idea daripada puaka-puaka yg entah dari mana datangnya. Hampehh. Sia-sia belaka. Semua idea yg diberi karut-marut! Tak dapat diterima oleh akal fikiran aku yg masih suci murni ni. Alahh dah kata puaka. Apa yg kau harapkan? Depa tu bernafsu binatang tak sudah aje. Kahkahkah.
Kebuntuan terus melanda. Sungguh chill-ah-kak!


Entah mcm mana. Petang tadi sebelum keluar pergi suping. Aku belek2 wajahku di depan cermin dan berasa bangga kerana kecomelanku tiada tandingannya. Aku yakin pasti ramai yg tergila-gilakan aku di kampung ni! *senyum megah*. Ekekeke. Sedang aku kagumi ciptaan Tuhan yg ada di depan mata (time ni aku tgh ngadap cermin) tetiba idea datang menjelma! Fuhh. Idea tu tidak lah seberapa , at least ada juga benda yang aku nak type ye dak. Hihi.

"Nak maggie! nak maggie! nak maggie!" teriak perutku mencelah. Ceh biadap sungguh perut ni. Kau tak nampak ke aku tgh buat hape? "Jangan nak binatang sangat wahai perut! Cuba tgk jam pukul berapa!" Balasku dengan nada marah sambil menjegilkan dua biji mata aku yg berwarna coklat ni. Kehkehkeh. (Asal aku gelak cam leplep ni) Ah pedulikkan.

Woi aku lapar nak termati ni tahu. Karang pengsan acane nak post entry sampah aku ni? Haha.
Baiklah, perut pun dah terpanggil-panggil maggie ni. Sampai di sini saja bebelan aku. Sungguh lame-shit kan? Ya aku tahu tu. Maafkan aku jika entry ni mengandungi banyak tahi. Maklungg lah, seperti apa yg aku kabor tadi, aku ni hanyalah seekor bayi comel yg tahu buang tahi merata-rata tempat. Kahkahkah.
Aku harap korang tak mencarut baca karutan a.k.a tahi ini . LOL. Sekian.




p/s= Aku tak pernah siap karangan sekolah. Tapi karangan karut-marut ni boleh pulak nak buat. chill-ah-kak!

9 comments:

Leplep said...

giler panjang!

tapi oleh sebab lu letak nama gua terpaksa gua puji.nice entry,dont forget to click my nuff..

kehkehkeh..

GuavaTheBuaya said...

leplep: tenkiuss leplep. ilham semua dari lu. kahkah

Anonymous said...

ada nama leplep? memang berpuakalah blog ni nanti! leplep ni tak ada twitter, so dia bukan boleh percaya sangat!

apa apa pun, selamat masuk dunia kasar mengasari, buaya. kehkeh

GuavaTheBuaya said...

anon: hahaha terima kasih. kalau ada yg kurang, tunjuk ajar mmg amat diperlukan. kihkih.

Anonymous said...

first entri terus kena komen dengan makhluk2 puaka ni kan?

Hati2 awak, perjalanan masih panjang lagi. Pesanan saya satu je, jangan kawan sangat dengan puaka2 ni semua.

Nanti jadi sesat cam depa gak.

GuavaTheBuaya said...

"anon" : baiklah awak. tapi saya dah terkawan, acaner. hihi.

they called me CikMelo @ Siti Putih said...

hahaha...bangga lu adik gua...styluuuu blog kamu...

GuavaTheBuaya said...

cikmelo: amboi. saya mana beradik beradik kan dgn binatang. kehkeh. thank you long!

Amir Syahir said...

kalau perlukan tempat mengadu sebab di serang blogger otai..abang boleh tolong..kikikiki