Friday, May 13, 2011

Ikut suka boleh? #KGD

Hmmm..

Harini aku nak bercakap mengenai apa yg kita pernah belajar dekat sekolah dedulu~

Kalau korang rasa dah pandai tak payah lah pandai pandai nak baca..

Tapi aku rasa budak darjah 1 pun dah cukup pandai sampai rasa taknak baca. Yela, sebab dah pandai kan.

Ahhh, sebenarnya aku nak cakap pasal Kata Ganti Diri (KGD) aje pun..

Seperti yg korang sedia maklungg KGD ni terbahagi kepada 3:

  • KGD Ke-1 : Aku, Saya, Hamba, Patik, Beta, Gua, Ana...
  • KGD Ke-2: Awak, Engkau,  Kamu, Tuanku...
  • KGD Ke-3: Baginda, Beliau, Dia, Mereka..


    Ni aku dah ringkas kan sebab tak perlulah aku nak cakap pepanjang lagipun siapa aje yg nak baca...

    Hihi point aku yg sebenarnya, sejak aku menempatkan diri dalam dunia blog bagai ni aku confuse nak pakai KGD yg mana satu.

    Brader Leplep suruh aku guna satu KGD yg tetap baru lah nampak steady sikik katanya.

    Tapi itu lah, lain orang lain lah KGD yg aku guna.

    Kebiasaannya....


    • Dengan bebudak skema aku guna "Kamu Kita " :

                  Aku : "Kamu bawak tak buku nota matematik tambahan kita tu?"
    Budak skema : " Kita bawak, kamu jangan risau"...


    • Kalau pakwe pakwe kacak aku guna " I You " :

               Aku : "I nak sebijik Lamborghini sebab you curik hati I!"
    Mr.wierdo : "I sayang you jgn kata Lamborghini, hati ini pun I kasi sekalik!"
              Aku :  " Ish you ni, malu i dibuatnya"...                       

                                                                                                                     (perbualan palsu....)

    • Hmmmm dengan makhluk yg huduh pulak guna " Gua Lu " :

                                             Aku : "Lu huduh! Gua tak suka lu! " ...
    Makhluk huduh! (Brader Leplep) : " Kacak tak semestinya membahagiakan"***


                                                                                                                  
    Steady Lep steady! Kahkahkah!

    Jadi itulah, pung pang pung pang last last aku buat keputusan untuk pakai Aku dalam blog ni. Lagipun sebab aku nak jadi Tweety yg mendengar kata...........

    Kalau aku tetiba tertukar KGD nanti janganlah pula korang nak kritik ke hape ke.

    Sebab aku masih lagi mencari identiti diri...

    Digelumangi kekeliruan lah kiranya... Cehh dah mcm orang gila aje bunyinya.

    So,  ikut suka boleh?

    Okaylah!

    Gua bla dulu. Sebab saya nak tgk tv. Aku dah lama tak tgk tv pepagi weekend cenggini.
     Kita mmg suka tgk tv tahu...... hikhikhik!

    Seronok woi tgk tv dedekat cenggini! Kahkahkah!



      p/s:   Aku rasa sakai type entry cenggini.
    pp/s:  ***"Kacak tak semestinya membahagiakan" via Brader Leplep.


    6 comments:

    Leplep said...

    Kompem nak guna "aku" ni?


    yes,gua memang steady dan menggiurkan..

    GuavaTheBuaya said...

    Lep: Gua sebenarnya mcm selesa pakai gua lu..

    Ah mengada!

    Muhammad Rafiq Hasrudin said...

    alah tak payah steady sangat lah.
    pakai je mane2..
    jnji selesa..

    MuzEe said...

    budak-budak pakai saya awak jela..

    - koroe - said...

    guna lah mana2. ikut mood.

    kalau rasa nak gedik2, buleh guna i you.

    kalau rasa geram, buleh guna KGD ke-2 tu. babi, beruk, setan.


    ikut suka. kan?

    GuavaTheBuaya said...

    rafiq= baiklah..

    muzee= kalau orang tua mcm lu? hikhik!

    koroe= amboi melampau ye koroe!